paus

Hejsan, ursÀkta att jag inte uppdaterat nÄgonting pÄ 6 dager, men mÄr inte alls bra, sÄ har inte haft lusten till att sÀtta mig och blogga. Utan med den lilla energin jag haft har jag lagt pÄ plugget.
 
Men kommer ta en paus, för det Ă€r inte bra att stressa för mig och tĂ€nka pĂ„ att jag mĂ„ste hinna med bloggen, dĂ„ jag inte mĂ„ste de. Hade vĂ€l vĂ€ntat mig att det hĂ€r inte skulle gĂ„ sĂ„ bra, men vi hörs senare, kramar ♄
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Still sick

Är hemma Ă€ven idag, förlĂ„t för sĂ„ himla dĂ„lig uppdatering igĂ„r. Men kĂ€nner mig nĂ„got litet bĂ€ttre idag sĂ„ ska försöka uppdatera mera.

Idag Àr det pluggar dag, ska plugga i mÀngder, men, har inte kommit sÄ lÄngt Ànnu. Mejlar lite med min mentor nu och vad jag ska göra sÄ nÀr hon svarat ska jag plugga.
Än sĂ„ lĂ€nge har jag bara legat i sĂ€ngen och kollat serier.

Hoppas pÄ att jag fÄr rida idag, saknar hÀst ryggen direkt bara efter nÄgra dagar. Ska Àven ut med Bamse Àr tanken.

Kramar!



sjuk

Har vart hemma idag, borde bloggat bÀttre idag, men har verkligen inte mÄtt bra idag. Har kollat lite serier, dunkat musik i hedsetet och ja, har bara slöat helt enkelt. Sen ska jag till stallet och idag blir det ridning, sen mÄste jag plugga spanska dÄ jag har prov pÄ de imorgon.
 
Men gÄrdagen, var i skolan och hade det riktigt kul, saknat/saknar skolan nÄgot sjukt. Sen nar jag kom hem pluggade jag lite och sen satt jag och kollade runt lite pÄ internet. Runt 7 sÄ klippte mamma mig, dÄ mitt hÄr va och Àr sÄ slitet och det hade dessutom vÀxt mer pÄ ena sidan, sÄ hon klippte det helt enkelt jÀmnare. Dock kÀnns det vÀldigt kort, men de var inte alls mycket hon klippte. Jag trivs inte alls i de Àn, men kommer vÀnja mig, antar jag. Men ska sköta om mitt hÄr ordentligt nu sÄ att det inte blir sÄ slitet.
Sen Äkte vi till stallet, tanken var att vi skulle ridit men klockan blev sÄ mycket sÄ blev bara mockning och bus med smÄtjejerna. Sen sa mamma att vi kanske borde Äka hem och dÄ sÀger den ena tjejen "Nej, du fÄr inte Äka en", sen kramar dom mig bÄda tvÄ och dÄ sÀger den ena "Du mÄste stanna". Guuuud, smÀlter! SÄ otroligt söta!
Sen pluggade jag lite smÄtt, och ja, sen gjorde jag mig iordning och gick och la mig.
 
Hörs sen, kramar!
 
 
 
 
 
 
 
 

Suck

Min bloggapp hÄller pÄ att dampa. NÀr jag skriver ett inlÀgg sÄ försvinner de, hat skrivit 3 inlÀgg idag, i skolan. Men tytöigen har inget kommit upp, suck. Blir sÄ trött pÄ att de inte vill funka.

Menmen, har inte tid att skriva nu dĂ„ pappa ska ha datan ich jag behöver sova, men jag ska försöka skriva om dagen, men nu ska jag kolla igenom spanskan lite och sen sova, godnatt! 




SĂ„ gammal bild, men sĂ„Ă„ hĂ€rlig 


GodkvÀll

TrĂ€nade som sagt föut, gick vĂ€ldigt bra. Vi flyttade mycket bogar vilket Molly har vĂ€ldigt svĂ„rt för, sĂ„ hon var lite smĂ„ sur hela tiden nĂ€r vi arbetade med bogarna. En del gĂ„nger lyfte hon lite bĂ„de fram och bak. 
Men de gick bra och var kul att fĂ„ arbeta lite. 

Nu ikvĂ€ll har jag stĂ€dat i marsvinsburen och myst med familjen. 

Imorgon Ă€r de mĂ„ndag vilket innebĂ€r skola, vilket Ă€r kul! (Hehe, tanken Ă€r att de ska komma ett inlĂ€gg om bland annat varför jag tycker de Ă€r kul med skola.) Vilket dock Ă€ven innebĂ€r sĂ€mre uppdatering, men vi fĂ„r se hur de blir och hur mycket jag hinner pĂ„ veckan. 

Sen kanske pappa hĂ€mtar mig efter skolan och vi kanske fixar lite i stan, men annars tar jag bussen hem ich kommer dĂ„ hem vid 4, sĂ„ bara Ă€ta lite och sedan Ă„ka ivĂ€g till stallet. Sen Ă€r de antagligen lite plugg pĂ„ kvĂ€llen. 

Men ska strax lĂ€gga mig i sĂ€ngen och sova sĂ„ Ă€r jag utvilad inför en tuff vecka. Godnatt, kramar! 






Bra dag idag.

Godmiddag! 
Vaknade vid 9, la i sĂ€ngen till halv 11 ungefĂ€r, blev lite vĂ€l lĂ€nge idag. 

TrĂ€ningen Ă€r flyttad till halv tvĂ„ dĂ„ hon inte hann till ett. 
SĂ„ vi Ă„ker ungefĂ€r vid kvart i ett, och hinnan de ska jag inte göra sĂ„ mycket, mest ta de lugnt kanske ta en promenad  med hunden innan, annars gör jag det efter. Ska Ă€ven plugga lite. 
KĂ€nner pĂ„ mig att de hĂ€r blir en bra dag! 

Men nu ska jag fixa lite grejer och sen fĂ„r vi se, kramar! 





Godnatt

VĂ€ldigt sent nu, sĂ„ uppdaterar om dagen imorgon, godnatt! 





lyko.se


HÀr har ni ett antal produkter som jag absolut inte skulle tacka nej till! Lyko.se Àr en av de sidor jag oftast Àr inne pÄ om jag kollar efter nÄgot att bestÀlla hem, eller bara kickar lite, sÄ lÀtt att klicka sig in pÄ de man kollar efter, helt enkelt vÀldigt lÀtt att förstÄ sig pÄ
.
För att klicka er direkt till lyko.se klickar ni HÄR
 
 
 

Godmorgon lördag!

HĂ€rlig start pĂ„ morgonen, en bra frukost, och mys med marsvinen. Ingen stress alls idag. 
Idag ska jag ta det lugnt, plugga lite och ja, dricka te, mysigaste som finns att plugga och drick te! 
Tanken Ă€r Ă€ven att jag ska gĂ„ en svĂ€ng med hunden. 
PĂ„ kvĂ€llen ska jag trĂ€na frihetsdressyr lite repition innan trĂ€ningen klockan 1 imorgon. KĂ€nns som en skön dag, behöver verkligen en sĂ„n hĂ€r dag. 

Nu ska jag sĂ€tta mig ner och plocka fram matteboken, kramar! 




Hej igen!

Skrev nyss ett lĂ„ngt inlĂ€gg, vilket försvann, suck! 
Menmen, tĂ€nker inte bortförklara mig sĂ„ vi kör igĂ„ng med en kort och snabb uppdatering pĂ„ vad som hĂ€nt. 

SjĂ€lv har jag vĂ€rldens förkylning och sedan lite andra problem, vilket Ă€r tanken att jag ska skriva ett enskilt inlĂ€gg om. 

HĂ€starna mĂ„r ocksĂ„ bra och jag har börjat med frihetsdressyr, vilket Ă€r vĂ€ldigt kul och roligare Ă€n NH dĂ„ jag fastnade och hade inget mer som jag behövde trĂ€na pĂ„ enskilt och de fanns ingen i nĂ€rheten som kunde tĂ€nka sig att trĂ€na oss. 
SĂ„ nu trĂ€nar jag frihetsdressyr var tredje vecka och det Ă€r super kul! 

Som ni kanske kommer ihĂ„g hĂ€r jag marsvin, och nu har de ökat sig till fyra, och de lĂ€r bli fler! I söndags hĂ€mtade jag nĂ€mligen en marsvins hane sĂ„ ungar kommer de bli, han heter Markolio och Ă€r otroligt charmig. Bild pĂ„ honom kommer nedan! 

SĂ„, ja som sagt lite kortfattat om vad som hĂ€nt under dessa mĂ„nader. Är ju vĂ€ldigt duktig pĂ„ att glömma bort bloggen och helt plötsligt sluta, men jag ska försöka och just nu har jag mycket blogglust, sĂ„ nu kör vi! 

IkvĂ€ll har jag och min syster gjort tacos och kollat pĂ„ Grey's Anatomy, mysigt! 

Har tvĂ„ inlĂ€gg som vĂ€ntar som antagligen kommer upp imorgon, nu ska jag kolla pĂ„ film, sĂ„ vi ses imorgon eller om de blir nĂ„got litet ikvĂ€ll, kramar! 



Markolio



Mysigaste pussen frĂ„n Freja igĂ„r! 

Hej bloggÀÀÀn!!!

Hejsan allihopa dÀr ute! Dock vet jag inte om det Àr nÄgon som lÀser det hÀr för att amanda inte bloggar lÀngre, buhu.
Det Àr inte amanda som skriver nu utan det Àr jag hennes grymma bÀsta kompis Maja. Amanda har inte skrivit hÀr pÄ 5 mÄnader med jag försöker att tvinga henne att börja igen. Men det gÄr sÄdÀr kan jag ju sÀga, men jag lovar att jag ska tvinga henne sÄ kommer tillbaka nÄn gÄng i alla fall, sÄ snart som möjligt.

Just nu Àr vi i skolan och ska Àta lunch nu, köttbullar med potatis och grÀddsÄs. Sen har vi tvÄ lektioner till innan vi slutar tidigare idag, vi har tema dag sÄ vi slutar en timme tidigare.

SĂ„ lĂ€nge kan ni ju lĂ€sa min blogg som jag startade upp i helgen igen, slĂ€ng in en kommentar ocksĂ„. 

Ni fĂ„r ha det sĂ„ bra dĂ„ kommer amanda snart tillbaka, jag lovar!! Puss puss ❀ 




Goood juuuul!! 🎅🎅🎄🎁






Juliga tights pĂ„ och mys framför spisen, klagar inte!! 😍




Julnaglar 🎅🎅🎅




JÀÀÀvlar

Statestiken Ă€r redan uppe pĂ„ 173 👌
KĂ€nner mig just nu riktigt taggad pĂ„ att lĂ€gga upp inlĂ€gg dĂ„ jag har tid! 
Men mĂ„ste fortsĂ€tta plugga nu, puss 💗





BestĂ€llde lite igĂ„r 😃👌